niedziela, 14 października 2012

Coraz wiecej miasta!

W końcu robi się ciekawiej! Goska miala dziś wolne od 11 więc zabrała mnie na małe zwiedzanie. Pojechałyśmy do Miraflores. Jest to najbardziej popularna i najbardziej turystyczna dzielnica Limy. Większość ludzi przyjeżdżających zna tylko tą część miasta. Peruwianczycy uważają ją za najbardziej reprezentacyjną. I w sumie się nie dziwię. Tam jest w końcu trochę bardziej europejsko! O wiele czysciej, wysokie biurowce i wybrzeże! Wybrzeże gdzie można posurfowac mimo że fale wcale nie są jakoś specjlnie wysokie ale za to wieje i można polatać na paralotni. Plaży ładnej nie ma ale i tak to miejsce ma w sobie jakis urok i jest totalnie inne niż nasza okolica. Pospacerowałysmy z Goska po parkach gdzie pełno jest kotów, ulicznych przedstawień i śmiesznie ubranych ludzi. Oczywiście jakiś lunch żeby znowu spróbować czegoś nowego. I musiałam sie szybko nauczyć słowa ostre/pikantne bo jak dostałam nadziewana paprykę to myślałam że umrę! Taka była ostra. Ale cała reszta była pycha! Na stole w restauracji zawsze leżą jakieś sosy które też nauczyłam sie już sprawdzać zanim dodam je do całego swojego jedzenia.

Ale i tak najwazniejszym wydarzeniem dnia był przylot mojego bagażu! Linie lotnicze napisały mi że bagaż przyleci w piątek o 13 i mam czekać na telefon. Oczywiście nikt do mnie nie zadzwonił więc o 16 pojechałam z Gośką na lotnisko i MÓJ BAGAŻ TAM BYŁ!!!! Jupi!!! So happy! W końcu mogłam sie przebrać w swoje ulubione jeansy! I pomalować paznokcie! ( Chyba każdy wie jakie to dla mnie ważne:-D). Tak więc historia bagażu została zakończona. Dotarł cały i zdrowy ;-)

Wieczorem czekała mnie jeszcze jedna atrakcja. Do dziś myslalam ze mieszkam w centum miasta. Było tam takie jakby centrum i duzo sklepow i wszystko co centrum miasta powinno mieć. Ale baaardzo sie mylilam bo przecież mieszkam w stolicy! Więc gdzieś musi być Biały Dom i wszystkie inne ważne budynki. Wow! Prawdziwe centum Limy, jeszcze późnym wieczorem jest piękne! Jest rynek otoczony  wszystkim najważniejszymi budynkami gdzie mieszkają władze kraju, jest główna ulica, mnóstwo sklepów, małe uliczki, restauracje... Wszystko bardzo ladnie oświetlone. Byłam tam z Ernesto i jego rodzicami. Tata nawet zaprosił nas na lody. (dobrze że dziękować juz umiem po hiszpańsku). Potem spotkaliśmy jeszcze dwójkę znajomych i poszliśmy na prawdopodobnie najlepsze Pisco Sour ( najpopularniejszy peruwianski drink) w mieście. Pycha! Ale dość mocne... Trzy takie szklanki i... Upss! Niestety skoro to najlepsze w mieście to było dość drogie więc na trzy szklanki nas na razie nie stać...

Aaaa no i jeszcze! W końcu mam mapę! Dokładną i dużą! W informacji turystycznej mieli tylko mapę Miraflores czyli tej turystycznej dzielnicy a ja chciałam całego miasta i mam! Kupilam w księgarni :-)


                                             Uliczne przedstawienia
                                           Wybrzeże w Miraflores
                                               Park miłości
                                          Średnio zachęcający pomnik :p
                                          Paralotnie
                                                 Wybrzeże
                                             Ktoś się zakochał...
                                             Ładne widoki ale plaży nie ma...
.
                                             Na niebie ciągle brak słońca... :(
                                            Widać że bogatsza dzielnica
                                         Apartamentowce z widokiem na ocean...
                               
                                              Kontrasty... bogata dzielnica...?
                                     W całej Limie pełno niedokończonych budynków.
                                             Wszędzie paralotnie!
                                                Ostra nadziewana papryka
                                                   Lunch w Miarflores
                                            Gośka i churros (słodkie nadziewane ciasto)
                                          Peruwiańskie stroje
                                                       Lody!! i Ernesto :)
                                                  Centrum Limy nocą
                                                   Rynek w Limie
Autobus z turystami
                                                      Wszystko się świeci!
 
                                             Powinna tu być rzeka... ale nie ma.
                                          Pijemy Pisco Sour! :)
                                             Hmmm... jak dla mnie to były kluski śląskie :)

3 komentarze:

  1. Super sie czyta ten Twoj blog tylko tak dalej wytrwalosci w pisaniu :-)Pozdrawiamy z Cieszyna J. G.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastycznie tylko tak dalej teraz zaczyna sie glowna czesc Twojego pobytu w Peru. Jak tylko masz czas pisz
    , bo naprawde masz talent.
    Pozdrawiamy z Dortmundu, Chemnitz
    Rodz. S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haj,
      Akurat dzisiaj z Ciotka, ogladamy i czytamy Twoje fajne komentarze. Wydawalo nam sie ze tam to juz prawie koniec swiata i tylko "indianie", a tu Twoje zdjecia to czasami tak jak np. "Nowy York".
      Trzymaj tak dalej.
      Pozdrawiamy Cie serdecznie.
      Ciotka z 3 Chlopakami.

      Usuń