sobota, 8 czerwca 2013

Kanion Colca - najgłębszy na świecie

Wykupiłysmy wczoraj wycieczkę więc dziś o 8 rano czekalysmy na busa który miał nas zabrać do naszej ostatniej przygody - Kanionu Colca. Zapakowalysmy się do busa jako pierwsze a potem dołączyła para peruwianczykow, para niemców, francuzów, jedna brazylijka i... grupa 5 polaków z przewodnikiem.
Ogólnie nie było źle poza tym że Niemcy byli nad wyraz punktualni w sensie że przed czasem... Polacy hmm... No nie mogłyśmy sobie na głos obgadywać i komentować wszystkiego i to chyba najbardziej bolało. Korzystałyśmy trochę z tego że był polski przewodnik i fajnie coś poopowiadał dodatkowo. A grupa z Polski przyjechała na 25 dni. Podobna wycieczka do naszej tylko od drugie strony plus Lima, Ica, Paracas, Nasca i dżungla w Boliwii. Płacą 8 tysięcy złotych i w tym mają cały transport z biletem z Polski i loty i autobusy w Peru i wszystkie noclegi. Za resztę płacą na miejscu, jedzenie i wstępy. W sumie mówią że około 14 tysięcy ich to wyjdzie... I mają przewodnika ze sobą cały czas 24/7.

I taka wycieczka wyruszyliśmy do Chivay - miejscowości pomiędzy Arequipa a najgłębszym miejscem Kanoinu - Condor del Cruz . Po drodze mieliśmy kilka przystanków na oglądanie krajobrazów i koło 14 zajechaliśmy na lunch. Przygotowany specjalnie pod grupę bufet za 25 soli. Nie nie nie... To nasz budżet na dwa dni. Poszłyśmy  znaleźć coś bardzie odpowiedniego na naszą kieszeń i koniecznie chciałyśmy zjeść specjalność regionu -Rocoto Rellena (ostra papryka wypełniona farszem). Menu za 10 soli to coś dla nas ;)
Popołudniu było jeszcze zaplanowane wyjście na gorące źródła ale to już zaliczyłyśmy w Cusco więc pospałyśmy trochę. A wieczorem była kolacja połączona z show folklorystyczny. Panowie grali, para tańczyła. Śmiesznie ale szału nie było ;)

Pustynne widoki

Przystanek i obowiązkowy market dla turystów

Uwaga świnia
                                           Uwaga lama
                                        Lamy, alpaki itp...

Jesteśmy gdzieś baaaardzo wysoko

Zbudowałam pamiątkę po sobie

Wszędzie można zrobić zakupy

Podobno najwyżej położona toaleta na świecie

Widok z góry na naszą wioskę