piątek, 25 grudnia 2015

Koniec roku

Mimo że bez śniegu i mrozu (czyli prawie jak w Polsce) to Tajlandia też trochę świętuje Boże Narodzenie. Pewnie tylko dlatego że świąteczne dekoracje wyglądają ładnie. No ale są imprezy świąteczne, i markety (niestety bez grzańców - a szukałam!) i dekoracje wszędzie. Nie wszyscy świętują - Tajowie tak na prawdę nie obchodzą Świąt, ale przez to że jest w Bangkoku tyle obcokrajowców to nawet niektóre szkoły mają wolne. Głównie szkoły międzynarodowe i prywatne, na szczęście z moją szkołą włącznie. 

Poza przygotowywaniem się do imprezy świątecznej w szkole, były też wielkie przygotowania do Dnia Sportu który jest chyba najważniejszym dniem w szkole. Najpierw odbywał się Dzień Sportu dla podstawówki, potem dla Liceum. Jak już pisałam w zeszłym roku Dzień Sportu ze sportem nie ma nic wspólnego... Chodzi tylko o doping, dekoracje, piosenki i tańce... Moja klasa brała w tym roku dość czynny udział więc ja przez cały dzień kręciłam filmiki i robiłam zdjęcia dla rodziców. 

W końcu po ponad roku mieszkania w Tajlandii zrobiłam pierogi!! Ale chyba tylko raz bo dawno się tak nie narobiłam.... Chyba sobie nie zdawałam sprawy że z pierogami to tyle roboty. Były z mięsem, grzybami i cebulą i trochę z ziemniakami i szpinakiem. W sumie wyszło trochę ponad 80 :) 
24 nie było w tym roku kolacji bo większość moich nie polskich znajomych którzy obchodzą święta nie je kolacji 24 a 25... więc w zamian za to poszłam w tym roku na pasterkę (o 23.00) bo ksiądz powiedział że tak lepiej skończyć mszę o północy... No jak tak powiedział tak było. Był to w sumie mój pierwszy raz w katolickim kościele w Tajlandii. Były kolędy tyle że po angielsku i mniej więcej wszystko tak jak w naszym kościele. 
A 25 była kolacja ze znajomymi ale poza moimi pierogami to w ogóle nie przypominała wigilijnej. Moje pierogi były z mięsem więc też średnio. No cóż:) Święta, święta i po świętach! 

Świąteczny market


Charlotte i choinka
Po prostu piwo zamiast grzańca
Zdjęcia klasowe
Klasa 3EP
Dzień Sportu dla liceum i Miss Universe 
Moje 3-klasistki gotowe do tańca 
Drużyna różowych
niebieskich 
i żółtych
Cheerleaderki 
Przedszkolaki

Medale za piłkę nożną dla moich chłopaków
Impreza tematyczna 
'Sorry' - Justin Bieber z filipinkami 
Moja choinka w tym roku 
Pierogi!!! 

Mmm.... pycha!
Pierwszy raz w życiu - fly yoga 
Sobotnia noc ... albo piątkowa? 

Pasterka 
Charlotte, ja, Dama i Mathew - mój szef ze szkoły 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz