piątek, 1 listopada 2013

Początek weekendu w Barcelonie

Długo się wahałam czy pojechać czy nie bo ciężko mi było znaleźć couch surfing, bilety na pociągi były już drogie i w sumie kasy też za bardzo nie miałam. Ale w końcu co będę w Walencji robić 3 dni (nie mówię że już wszystko widziałam bo prawie nic nie zwiedziłam ale tu mogę w każdy weekend wyjść a 3 dni wolnego nie często się zdarzają). I myślałam gdzie by tu pojechać bo Barcelonę planowałam na wiosnę... Ale skoro już jest wolne... couch surfing pod Sagrada Familia znalazłam, o wypłatę poprosiłam żebym dostała ją w czwartek, biletu na pociąg nie kupiłam bo okazało się że w Hiszpanii (może wszędzie tylko ja nie wiedziałam) bardzo dobrze działa BlaBlaCar i znalazłam kogoś z kim mogę się zabrać no to w piątek rano o 7.15 byłam już w drodze do podobno jednego z najpiękniejszych miast Hiszpanii.

A BlaBlaCar to taka strona (coś jak couch surfing ale z samochodami) gdzie ludzie piszą że gdzieś jadą i mają wolne miejsca w aucie więc chętnie kogoś zabiorą. Studenci mi o tym powiedzieli. No więc się zarejestrowałam i za 20 euro pojechałam do Barcelony i mam nadzieję tak samo wrócić w poniedziałek rano. Inna podobna strona to carpooling.

Wstałam po dwóch godzinach snu po Halloweenowej imprezie i o 7 byłam już z nijakim Ivanem i trzema Włoszkami w samochodzie do Barcelony. Za dużo nie pamiętam bo całą drogę (4 godziny) przespałam ale do Barcelony dojechałam. Ivan wysadził nas gdzieś koło metro i pomógł dojechać pod adres który dał mi mój couch surfer. Mariano - Argentyńczyk mieszkający od 9 lat w Hiszpanii był w pracy ale dał mi klucze i mogłam pojechać do mieszkania się ogarnąć i umówiłam się z nim że wrócę wieczorem i gdzieś razem wyjdziemy.

Więc spokojnie dojechałam do jego mieszkania które było 5 min od Sagrady Familia i krótko potem byłam już z mapą, przewodnikiem i aparatem w ręce w drodze zwiedzać Barcelonę. Pogoda była piękna i kilka godzin spędziłam spacerując, jedząc pieczone kasztany i robiąc masę zdjęć.

Koło 19.00 byłam z powrotem w mieszkaniu i razem z Mariano poszliśmy zobaczyć się z jego znajomymi w wegańskiej restauracji a potem pospacerowaliśmy po najstarszej dzielnicy Barcelony która pięknie wygląda nocą.

Zdjęcia z mojego samotnego spaceru po mieście:
                                                    Szpital de Sant Pau
                                              Ogromny gotycki szpiatal - atrakcja turystyczna
                                                             Słodycze!
                                            Pieczone kasztany

                                                 Sagrada Familia


                                           Park pod kościołem
                                                      Śmieszny sklep
                                            Krzesełka z Oreo




                                                      La Pedrera

                                                   Sklepy na Passeig de Gracia

                                        Toaleta w centrum handlowym z przeźroczystymi drzwiami -
                                       dopiero jak się zamknęło na klucz to drzwi się zaciemniały...
                                                      Stresująca toaleta...

                                                         Casa Batillo





                                         Plaza Catalunya


Taka tam reklama przedstawienia
                                                         La Rambla

                                                     Sklep zoologiczny na La Rambla

                                                           Muzeum Sexu

                                                       Sztuka na La Rambla




                                                             W porcie
                                            Colom



                                                            Wybór piw
                                                              Wegański burger
                                                             Ludzie tańczący Sardana

                                                Pomnik piramidziarzy
                                            Zjazd rowerowy o 10 w nocy...
                                             Barri Gotic


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz